Legutóbb hozzáadott termékek ×

A kosár üres.

A világ legjobb birdy összecsukható kerékpárja megújult

Sokan ismeritek és többen használjátok is a világ legjobb összecsukható kerékpárját a német Birdy-t. Most viszont az EvoBike 10 éves fennállására és a Birdy 20 éves születésnapjára elkészült a valaha gyártott és tervezett legjobb Birdy, összecsukható kerékpár. A gyár így fogalmazott az új Birdy kapcsán: 20 éves és 20 x jobb az új Birdy a Riese und Müller-től. Élőben nekünk és a nagyközönségnek a 2015-ös szezont záró Eurobike-on mutatkozott be az új modell, ami már a 2016-os évre vonatkozik. 16_Birdy_city_Schwarz

Elöljáróban pár szó az új Birdy kapcsán. Nem mi állítjuk, hogy a Birdy a legjobb, legsokoldalúbb, leginkább személyre szabható és a leginkább teljes értékű kerékpár, hanem az összes nemzetközi média, kerékpáros magazin és tesztelő. Sorra nyerte a régebbi modell is a nemzetközi teszteket és összehasonlítókat, ahol számos patinás ellenféllel mérte össze tudását, mint például a régebbi Mobiky, Brompton, Strida, Dahon...Nem a véletlen műve a teszt elsőség, mondjuk hiszen 20 évnyi, német mérnökök által beletett fejlesztés, tesztelés, gyártás áll a Birdy mögött, ami nagyon sok tudást, tapasztalatot jelent. Nem elégedtek meg a babérjaikkal a németek és a fejlesztést már évekkel ezelőtt magasabb szintre emelték, aminek az eredményét ma már mi is megvehetjük.

riese und müller birdy

Mit tud az új Birdy?

Méretek, adatok:

  1. 80 x 62 x 34 cm például az összecsukott mérete
  2. 10.9 kg-tól indul típus és modell függvényében úgy, hogy első-hátsó teleszkópos minden Birdy
  3. kezdőknek is csak 15 másodperc az összecsukása
  4. a világcsúcsot csukási időben 4.9 másodperccel tartják, ami a legjobb idő a folding, azaz összecsukható kerékpárok egész piacán

Összecsukható és rugózott:

Minden Birdy típus még az egyenesebb vázas World (sport, comfort) modellek is olyan módon csukhatók össze, hogy a váz merev egység nem kell megbontani, hanem az első és a hátsó kerekek záródnak a váz mellé. (Egyik legnagyobb előnye egyéb folding kerékpárokkal szemben, mert így a váz: erős, merev és könnyű lesz, hiszen nincs megbontva semmilyen csukási mechanizmussal). Ugyanolyan merev és kompaktabb, mint egy hagyományos kerékpár. Minden Birdy első-hátsó rugózott kerekeken gördül a lehető legnagyobb menetkényelem érdekében. Ez sok esetben jobb komfortot eredményez mint egy hagyományos teleszkópok nélküli kerékpár.

16_Birdy_rohloff_Weiss

Miért jó a rugózott kerekeken gördülés? Így a kerékpáros súlyához igazítva tudjuk rendelni az adott modellt, amivel több utat tudunk megtenni kevesebb fáradtsággal. A kerékpározásban nem csak a távolság fárasztó, hanem az is ha a kerékpár "ráz", össze-vissza gyötri a testünket itt ez megoldott, hogy ne legyen így.

riese und müller birdy

Nem gond a 18"-os kerekek kicsi mérete? Erre is gondoltak a német mérnökök a Riese und Müller-nél, így határozottan nem, nem gond a kerék kisebb mérete. Sőt mivel az áttételt úgy választották meg ezzel a Birdy-vel is egy pedálfordulatra ugyanannyi métert gördülünk, mint hagyományos, átlagos kerékpárokkal. Ráadásul induláskor a kisebb keréknél, kisebb átmérőn van a tömeg tehát elindítani, felgyorsítani a kisebb tehetetlenség miatt könnyebb is a Birdy-t, mint a hagyományos 26-28"-os kerekeken gördülő kerékpárokat. Városban főként úgy is a gyorsulások, lassulások a számottevőek.

16_Birdy_city_Limette_Gepaecktraeger

20 x jobb az új Birdy? Nézzük pontokban mit is módosítottak az amúgy is nagyon jó Birdy modelleken:

  1. Karcvédelem: a váz és villa több pontján is javították a váz és fényezés védelmét a karcolások ellen a parkolás, tárolás és csukás közben szerezhető karcolások kivédésére.
  2. Optimalizált csomagméret: köszönhetően a sok módosításnak és a vázon tett átalakításnak az összecsukott térfogata a Birdyknek hasonló felszereltség esetén körülbelül 10%-al csökkent.
  3. Pontosabb üléspozíció beállítás: a lehajtható és hosszában állítható kormányoszlop tetejét is áttervezték így pontosabban tudjuk magunkra állítani a kormánycső pozícióját is (skála is segít benne).
  4. Módosított hajtásláncvonal: a lánctányér pozíciója közelebb került a váz középvonalához, így az alacsonyabb fokozatokban sem terhelődik túl a lánc, így nagyobb futásteljesítményt tud elviselni a láncunk
  5. Optimalizált pozíció és kormányzás: elérték azt, hogy az alacsonyabb pedállal, a módosított homlokcsővel, a hosszabb felső-csővel jobb a kerékpározás és a birdy stabilitása.
  6. Átalakított világítási rendszer: nagyon magas minőségű és könnyű súlyú Supernova világítási rendszer, agydinamóval, E3 első lámpával (kompatibilis a gyári első csomagtartóval) és Supernova Tail Light 2 hátsólámpával.
  7. Láncleesés gátló és feszítő: Egy teljesen új paralelogramma rendszerű, két karos, rugós mechanizmus megakadályozza (Birdy speed, duladrive, rohloff) modellek esetén a lánc leesését és elmozdulását az összecsukot állapotnál.
  8. Váltó és fék bowden védelem a KinKing-től: az optimalizált fék bowden vonal és a flexibilis betét a váltó bowdenben megelőzi a problémákat az összecsukások során hála a kinking elemnek.
  9. Biztonságosabb kormánycsukó mechanizmus: a biztonsági záródó mechanizmus teljesen új a Birdy kormányoszlopánál így kizárt a véletlen csukásból-nyitásból adódó baleset és nagyon könnyen csukható a kormány oszlop a Birdy elcsomagolásához.
  10. Gördülő koffer funkció: az új görgőknek köszönhetően az összecsukott biry könnyedén gördíthető mint egy koffer az első csomagtartónál fogva, mert a hátsó csomagtartón lévő kerekek járnak a hátsó csomagtartó opcióhoz.
  11. 70%-al növelt kormányoszlop merevség: a növelt kormány oszlop átmérőknek és kialakításnak hála és a növelt kormány csőátmérőnek (25,4 mm helyett 31.8 mm) 70%-al erősebb a kormány mechanika, sőt a kormány csövet már 4 db csavar tartja a helyén.
  12. 20%-al növelt első villa merevség: az új gyémánt profilú első felfüggesztés és villa nagyobb merevséget és terhelhetőséget szavatol.
  13. Könnyített első felfüggesztés: az első villa teljesen "hydroforming" technológiával készül hegesztett elemek nélkül, a villa forgáspontja kemény eloxált alumínium az acél helyett.
  14. Könnyebb oldaltámasz: a japán Minoura oldaltámasz erősebb, szebb és könnyebb mint a régebbi támaszték volt, ráadásul becsukva keskenyebb a pozíciója is.
  15. Merevebb, könnyebb középrész: erősebb, merevebb és könnyebb lett a középső rész a hajtóműcsapágy házzal, a hátsó futómű forgáspontjával és teljesen új fejlesztés a hátsó futómű tengelyén a zsírzó nyílás csavarral, ami nagyban könnyíti a szakszerű karban tartást főleg nedves, esős időben vagy télen.
  16. Tetszetősebb első-hátsó futómű elemek, villák: az új organikusabb formájú hátsó futómű tovább viszi a fő váz motívumát a harmonikusabb, elegánsabb megjelenésért.
  17. Sztenderd a hidraulikus tárcsafék: minden konfigurálható (tehát kivéve a world sport és komfort) Birdy-n a Shimano Deore hidraulikus tárcsafék a legjobb lassulás érdekében.
  18. Új hajtókarok és hajtómű csapágy: új nagyon merev hajtókarok és a Hollowtech BB középcsapágy soha nem látott hajtási élményt és hatásfokot biztosítanak.
  19. Egyedi konfigurálhatóság: négy különböző modell (plusz a nem konfigurálható world sport és world comfort), kétféle kormányoszlop (komfort és sport) és számos kiegészítő, alkatrész opció teszi professzionálisan egyedivé a Birdy-det ahogy szeretnéd.
  20. Újító szín kombinációk: négyféle vázszín és hétféle pedál és markolat opció az egyedi megjelenésért. Minden Birdy egy matrica készlettel érkezik: piros, lime, narancs és lila vázfelirattal és még számos vagány matricával. Ezekkel a matricákkal tudod az eredeti ezüst vázmatricát (Birdy felirat) tuningolni kedved szerint.

Ezekkel az opciókkal biztos lehetsz benne, hogy teljesen egyedi Birdy-d lehet, ami soha nem jön szemben sehol.

Birdy_speed_folded

Milyen modellek elérhetőek 2016-tól?

  1. Birdy city
  2. Birdy speed
  3. Birdy dualdrive
  4. Birdy rohloff
  5. world Birdy comfort
  6. world Birdy sport

Elérhető extrák, opciók:

  1. kétféle kormányoszlop: sport és komfort, mindkettő 5 lépésben állítható magasságú
  2. túra táska adapter a kormányra: 240 g (zárható KLICKfix kormány adapter és táska tartó keret így akár 20-30 literes kormány táskánk is lehet a hozzá választott Ortlieb táskával)
  3. hátsó csomagtartó: automatikusan követi a kerékpár összecsukását, tehát ha a kerékpárt összecsukod a csomagtartó is belesimul a csomag méretbe nem kell szerszámmal semmit sem állítanod, csavaroznod. Kinyitáskor, ahogy a kerékpár készen van a csomagtartó is a helyére lendül. Erre a csomagtartóra könnyedén tudsz Ortlieb túra táskákat rögzíteni ha túrára készül vagy akár földet kerülnél. Görgők nélkül 700g.
  4. első csomagtartó: az első kerék két oldalára tudsz vele akár Ortlieb túratáskákat rögzíteni párban 25-30 liter is, a hátsó csomagtartó görgő opcióval pedig ennél fogva tudod az összecsukott Birdy-t mint koffert gördíteni magad mellett (kivéve a world Birdy komfort és sport modellt) görgőkkel 400 g.
  5. kivehető pedál: ez az MKS Ezy kivehető pedál egy kézzel, szerszámok nélkül, egy mozdulattal kivehető a Birdy-ből ha szükséges a lehető legkisebb csomagméret miatt. 354 g
  6. üléscsőbe rejtett pumpa: az SKS Spaero Sport pumpa tökéletesen illeszkedik a birdy üléscsőbe így mindig veled lehet ha szükséges és az időjárástól is védett, 170 g.
  7. hajtogatható lakat, lezáró: opcionálisan rendelhető az ABUS Bordo 90 cm-es "colostok", hajtogatható lezáró gyári váztáskával melyet a Birdy-n több helyen is tudsz rögzíteni kedved és kényelmed szerint.
  8. világítási rendszer: magas minőségű, nagyon könnyű Supernova világítási rendszer, extra könnyű agydinamóval a tárcsafékes kialakításhoz. A Supernova E3 első-lámpa új rögzítő elemmel mely kompatibilis az első csomagtartó opcióval, és a módosított Supernova Tail Light 2 hátsólámpa, védett helyen rögzítve a hátsó sárvédő tartója pálcája mögött alkotják a legjobb világítási rendszert a Birdy-n. A világítási rendszer rendelkezik világítási és állófény funkcióval is ami biztonságos, mert hiába agydinamós akkor is világít ha állunk egy helyben a birdy-vel ha előtte kerékpároztunk több perc világításra elegendő energiát raktároznak el a lámpák magukban. Most már csomagtartó opció nélkül is kérhetsz világítás opciót hiszen az új világítási rendszer nem a csomagtartón kapott helyet. Mindkét lámpa LED-es technológiát használ ami gondozás és szerviz mentes használatot biztosít a legmostohább viszonyok között is. A LED-ek alacsony sebességű kerékpározásnál is világítanak így növelve a biztonságodat.
  9. Birdy koffer: a Birdy koffert egyedül is tudod mozgatni a speciális görgőknek és a kényelmes fogantyúnak hála. A Birdy-d kofferba csomagolásához az összecsukott Birdy-dből az üléscsövet és a pedált kell csak kivenned ami az MKS opciós pedállal körülbelül 2-3 másodperc természetesen szerszám nélküli művelet. Ebben a kofferben biztonságban utazhat a Birdy-d repülőn is nem kell attól tartanod, hogy a repülő út végén "úgy csukják össze", hogy már fel sem ismerhető. A koffer külső méretei: 82 x 71 x 38 cm, súlya: 9400 g
  10. utánfutó kit opció a Birdy kofferhez: az utánfutó kit tartalmaz 2 db levegővel felfújható kereket és az utánfutó rudat rögzítéssel (Weber típusú) a kofferhez. A kerekek gyorsan rögzíthetők a praktikus rendszernek hála. Az utánfutó-koffer kizárólag jó minőségű úton használható rövidebb szakaszokon. 3360 g
  11. váztáska: kicsi táska a vázra a felső cső aljára 4 pánttal rögzítve, 180 g.
  12. birdy hátizsák: két nagy részből áll és cipzárral záródik. Bezárva normál hátizsákként hordhatod a két darab vállpánttal de ha kinyitod bele tudod tenni az összecsukott Birdy-t,  így vállra veheted táskában a Birdy-det. A táskában nem koszolja a többi utazó felet a tömegközlekedésen, hajón, autóban, vonaton.            A táska extra erős, szakadásmentes Cordura Plus anyagból készül ezért súlya: 1300 gramm.
  13. Birdy takaró: egyszerű takaró ponyva a birdy-dhez, nincsen alja csak egy szállal összehúzható alsó szája, felül belenyúlva meg tudod fogni benne a Birdy-t szállításkor, de így sem koszolsz a sáros kerékpárral másokat és ez a leggyorsabb táska, takaró Birdy-hez. Anyaga vízálló nylon, nagyon kicsire elcsomagolható, hajtogatható a takaró és még egy hálós zseb is van rajta, pántjánál fogva mindig veled lehet vagy a Birdy-n. 340 g
  14. rugózás opció: rendeléskor mindig a Birdy-t használó kerékpáros súlyának megfelelő első-hátsó rugózást rendeljük de ez később könnyedén cserélhető, módosítható utólag is a komfort vagy a feszesebb sport irányába. Az elasztomer keménysége táblázatból választható lásd Birdy katalógust.

birdy_frame

Minden új Birdy a megszokott együttes terhelhetőségben 120 kg-ot engedélyez. Tehát a teljes terhelés 120 kg = Kerékpár+kerékpáros+csomagok.

Ne feledd a Birdy teljes értékű kerékpár, ami nem mellesleg elfér a poggyászodban is! További kérdésekkel, konfigurálással kapcsolatban keress minket!

World birdy sport vásárlása--››

Birdy fotógaléria--››

Birdy katalógus--››

riese und müller birdy

2 hozzászólás

  • Évekig voltam Birdy fanatikus és utána sikerült is használnom 3 évig egyet. Külföldön is dolgoztam vele, mert munkába járásra vettem az evobike-tól még régen. Soha nem bántam meg a vásárlást sokkal inkább azt amikor anyagi szükségletek miatt végül eladtam. Mindenhol mindenki megcsodálta még azok is akik elsőre campingnek nézték. Menni nagyon jó volt vele, city modell néven volt azt hiszem. Városba elégséges volt az a felszereltség is nekem. Balatont is körbe tekertem vele így túragépnek is bevált. Nem volt olcsó de amennyi élményt kaptam Tőle, vele úgy azt gondolom megérte és az évek alatt a kötelező szervizen kívül semmit sem költöttem rá. Hűséges társ volt, esőben, jégben, télen nyáron. Később hajótúrára is elvittem, mert ugye befért jól összecsomagolva. Zseniális munkát végeztek a németek szerintem ezzel a géppel. Soha ilyen jó összecsukható kerékpárt nem láttam azóta sem. Nem tudom mit tudtak még tuningolni rajta ahogy a cikkben is olvasom, mert nekem nem nagyon volt gondom a régebbivel sem. Minőségi alkatrészekből volt mindig is. Amikor megteheted és ki tudod használni ezt vedd szerintem ne a komolytalan foldingokat. Sokat megnéztem és nem annyival voltak rosszabbak mint amennyivel olcsóbbak :(

    Válasz »
  • […] Megjött az első 2016-os birdy újdonság, így gyorsan bemutattuk a világ eddig is legjobb összecsukható kerékpárját megújult változatban. Korábbi cikkemben már bemutattam miben új a 2016-os birdy így most ezt nem részletezném újra. Itt el tudjátok olvasni. […]

    Válasz »
Írd le véleményed!